İçeriğe geç

İş Çevikliği ve Yönetişim

Çeviklik Nedir?

Belirsiz ve çalkantılı bir ortamda başarılı olmak için değişim yaratabilme ve değişime yanıt verebilme becerisidir. Kendi başına bir hedef değildir, ancak bir şirketi birçok açıdan daha rekabetçi hale getirmeyi amaçlar.

Neden İş Çevikliği & Yönetişim?

  • Pazar değişimlerine hızla yanıt verme
  • Karar alma süreçlerinin sadeleşmesi
  • Takımlar arasında hizalanma ve iş birliği artışı, çalışan bağlılığını arttırmak
  • Müşteri odaklı değer üretiminin hızlanması

Değişim, yanıt verebilirlik ve hızlı teslimat, günümüzün değişken piyasalarına uyum sağlamanın anahtarı olabilir. Birçok kuruluş bu becerilere ulaşmanın bir yolu olarak çevikliği arıyor ancak çeviklik parasını vererek satın alabileceğiniz bir alet çantası değildir.

Esnek bir kuruluş haline gelmek ve Çevik bir çalışma biçimine uyum sağlamak, zihniyet ve kültürde bir değişim gerektirir. İnsanların farklı şekilde iletişim kurması ve karar vermeleri; ekipler arasındaki işbirliğinin değişmesi ve yöneticilerin Çevik liderler haline gelmesi gerekecektir. 

Yaklaşımımız

  1. Çeviklik Değerlendirmesi ve Yönetişim Analizi
  2. OKR, Portföy Yönetimi ve Karar Hakları Tasarımı
  3. Deneme–Öğren–Uyum Döngülerinin Yerleştirilmesi
  4. Sürdürülebilirlik için Kapasite Geliştirme

Lineer olmamakla birlikte çevik dönüşüm geçiren kurumlar belli fazlardan geçebilirler. Bunlar arasında daha emekleme dönemi diyebileceğimiz dönüşüm ihtiyacının ortaya çıktığı, kurumda farkındalığın oluştuğu ve yönlerini bulmaya çalıştıkları bir dönem vardır. Sonrasında pilotlama dönemine geçilir ve yeni çalışma şekli ve kültürünün denemelerine başlanır. Bu aşama dönüşümün geleceği açısından çok kritiktir. Eğer kurum denemelerin başarılı geçtiğine kanaat eder ve devam etmek isterse; çevikliği kurumun kalanına yaymak için ölçeklendirme ve sürdürülebilirliğini sağlamak için güçlendirme safhalarına geçilir. 

Değişim Yönetimi

Değişim çabalarını desteklemek, değişim sürecinde liderlik etkisini ve çalışan katılımını en üst düzeye çıkarmak için dönüşüm iletişim ve işbirliği platformlarını tasarlıyoruz. Çevik dönüşümün hayata geçirilmesinde bir değişim yönetimi planının olması ve iyi uygulamaların hayata geçirilmesi dönüşüm çabalarını daha yüksek oranda başarıya götürecektir. Değişim yönetimi metodu olarak Prosci ADKAR® modelini kullanıyorum.

Prosci ADKAR® değişim yönetimi modeline uygun olarak hem takım seviyesinde hem de kurumsal seviyede bir iletişim ve dönüşüm planı çıkartılarak, aktivitelerin bu plan çerçevesinde hayata geçirilmesi, yapılacak dönüşümün başarısı için çok büyük katkı sağlayacaktır.

  • Awareness: Takımlarda ve organizasyonda farkındalık yaratılması
  • Desire: Dönüşüm ve Çevik çalışmaya karşı istek oluşturulması
  • Knowledge: Dahil olan kişilerin bilgi seviyelerinin arttırılması
  • Ability: Dahil olan kişilerin yetkinliklerinin geliştirilmesi
  • Reinforcement: Dönüşümün devamlılığını sağlayacak mekanizmanın kurgulanması

Çevik Koçluk – Agile Coaching

Bireylerin ve takımların çalışma şekillerini çevik zihniyete uyarlamak ve bir topluluk olarak karar verme, işbirliği kurma ve bağımlılık yönetimi yaklaşımlarını dönüştürerek onları daha etkili hale getirmeye çalışıyoruz. Takım değerlerini ve takım anlaşmasını hayata geçiriyor ve bir grup insanın bir takım haline gelmesi ile ilk adımları atmış oluyoruz.

Benim odak noktam çalıştığım takımların daha etkili hale gelmeleri ve sürekli iyileştirme kültürünü yaşatmaları için çevik yöntem ve pratikleri ve de en önemlisi çevik düşünce yapısını takım içerisinde yeşertmek.

Durumun ve anın ihtiyacına göre gerektiğinde koç, mentor, eğitmen, çevik yöntemler uzmanı, fasilitatör, işbirliği uzmanı gibi farklı şapkaları bürünerek takıma destek veriyorum.

Anahtar Kelimeler: iş çevikliği, çevik yönetişim, OKR, portföy yönetimi, kompleksite, çevik koçluk